kabal @ 2019.06.30. 14:20
Nincs új a nap alatt: hajdanában nekünk is volt egy kilónyi különböző D6-unk, ami köré építettünk egy kis dungeon crawlert. Egy A4-es méretű társasjáték fedelébe beleillesztettünk a hatféle, négyzetrácsos kartonra rajzolt dungeon térkép közül egyet, aztán kétszer belemarkoltunk a kockás szütyőbe, és egyenletesen szétszórtuk a kockákat a terepen. A piros kockák jelképezték a szörnyeket, a sárgák a kincsesládákat, a zöldek a csapdákat. Ha 1-est mutatott a kocka, az gyenge szörnyet, könnyen nyitható ládát (és szegényes lootot), könnyen kicselezhető csapdát jelentett, a 6-os az ellenkezőjét. Ha valaki a szobába lépve, nagyobbat dobott a szörny, láda avagy csapda célszámánál, akkor legyőzte, kinyitotta vagy hatástalanította az akadályt, és eltehette a kockát. Ha valamelyik típusú kockából valaki összegyűjtött 100 pontnyit, akkor szintet lépett, így onnantól +1-et adhatott a harci, zárnyitási vagy csapda-hatástalanítási képességéhez.
Később persze addig bonyolítottuk, hogy szinte játszhatatlanul lassú és hosszú lett egy játszma, de azért jó móka volt.