galu22 @ 2019.08.18. 17:29

Átgondoltam a Crusader Kings 2-t olyan szempontból, hogy melyik DLC olyan, hogy mindenképp kell. Jár az elnézés kérés, tényleg csak egyet találtam, amit semmiképp nem hagynék ki :)

 

Úgyhogy DLC ajánló:

 

 

Kötelező

 

1: az alap játék. Ez egyébként Steam-en többször volt már teljesen ingyen, a PDS arra számít, hogy megveszed majd az összes DLC-t előbb-utóbb. Valójában bármilyen DLC nélkül is teljes értékű játéknak számít.

 

2: Way of Life. A CK elég karakterközpontú játék, a Way of Life pedig rengeteg színesítő elemet tesz a játékhoz. Ezek ilyen szövegdobozban felugró érdekes "véletlen találkozások", amiknek a kimenetele megváltoztathatja az érintett karaktert.

 

Kb. ennyi, ami szerintem mindenképp kell.

 

Nagyon ajánlott.

3: Conclave. A CK alapvetően elég jól mutatja meg, hogy a középkori uralkodók azért közel sem voltak mindenhatók, hanem inkább sok érintettet kellett egy irányba igazítaniuk vagy inspirálniuk. Még belpolitikailag is sokkal inkább diplomáciára volt szükség, mint személyes varázsra vagy származásra. Viszont hűbérest játszva ez a helyzet nem igazán kap kellő hangsúlyt az alap játékban. Ezen segít a Conclave, ami beleszólást enged a királyság ügyeibe a fontosabb vazallusok számára. Mindenképp nagyon sokat számít, így már lehetőség van királyságon belüli erős embereket, de ugyanakkor a koronához hű grófokat játszani.

 

 

 

 

 

 

Egyéni ízlés kérdése, de egyáltalán nem kötelező

 

4: vannak a játékidőt kitoló DLC-k:

- az Old Gods 867-ben (viking kor)

- a Charlemagne 769-ben indítja az alap játékidőt.

Szvsz nem érdemes korábban kezdeni, az alap játékidő is 400 év, ami alatt többször meg lehet hódítani a térképet. Ha van aki szeretne Nagy Károllyal vagy Nagy Alfréddal játszani, akkor meglepheti vele magát, de kábé ennyi.

 

5: vannak a "keresztény hűbéresség" fókuszt szélesítő DLC-k, amik játszhatóvá tesznek más népeket, és saját opciókat kapnak.:

- Sword of Islam

- The republic (Velence, Genova, Hansa)

- Old Gods (nem csak a kezdési időt tolja ki, hanem játszhatóvá teszi a pogányokat is)

- Rajas of India

- Horse lords

Őszintén szólva ezek közül egyik sem kihagyhatatlan. Az indiai és a sztyeppei kiegészítőnél szerintem már érződik, hogy inkább beleerőltetve vannak a rendszerbe, mintsem előre kitalált bővítmények.

Az iszlám, a kereskedős és a pogány DLC jó dolgokat ad a játékhoz, itt azért eléggé belesimulnak az opciók az eredeti játékmenetbe. Az eredeti Crusader Kings-ben nem lehetett ezeket játszani, még az utolsó verzióban sem, ami folyamatos rinyáláshoz vezetett. A PDS ezeket tutira előre eltervezte, tudták, hogy lesz rá kereslet.

 

6: egyéb színesítő DLC-k

- reaper's due. Fekete halál, betegségek, kirurgusok, stb.

- monks&mystics. Szervezetek, amikbe be tud lépni egy-egy karakter, mint például hashashinok vagy Hermész rendje. A feudális lépcsővel párhuzamos lehet ezekben haladni.

- Jade dragon. Kína, mint offscreen (néha megjelenik azért) hatalom, főképp a térkép keleti felén játszóknak lehet érdekes.

- Holy Fury. Talán a legérdekesebb bővítmény, véletlen generált kezdőhelyzetek és uralkodóházak.

- Sons of Abraham. Keresztény, muszlim és zsidó vallású karaktereknek új véletlen események (pl. zarándoklat, zárdába kergetés, stb.), valamint vallásos szervezetek (pl. lovagrendek)

- Legacy of Rome. Bizánc mániásoknak fontos. Bár játszhatók az alap játékban, azért a Keletrómai Birodalom nem igazán "nyugati feudális" ország, ami miatt hobbitörténész vénával rendelkező játékosok régen húzzák a szájukat. Mivel ők a PDS játékainak legnagyobb vevői, kaptak is saját DLC-t :)

- Sunset invasion. Azték invázió nyugat felől, afféle fantasy scenario.

 

Ezek közül talán a reaper's due a legérdekesebb, az általános használhatósága miatt. A többit azok vegyék meg, akiket érdekel a téma.

 

 

 

YMMV

kukac @ 2019.08.15. 22:05

@kukac:
Mindezt tökéletesen tudom, jó pár száz órám van már a játékban. Csak galu amiről és ahogy beszél, nekem úgy tűnik, a 2.0 előtti időkre emlékszik, amikor még nem volt outpost, csak area claim, tényleg le lehetett rakni a naprendszeren belül a starbase-eket, és volt egy rövid időszak, amikor tényleg volt fleet-enkénti command limit, vagy mi. Csakhogy mindez legalább másfél éve nem igaz (a 2.0 tavaly februárban jött)...


Outpost mindig is volt, csak a 2.0 megváltoztatta a működését, nem területet/térfogatot foglalt, hanem konkrét csillagrendszert. A fleetenkénti command limit (fleet capacity) pedig a 2.0-ban jött be a naval capacity mellé (mert előtte az volt a nyerő taktika, hogy egy kupacban volt 6*10^23 hajó, és az első csatával rögtön el is dőlt a háború).
Petrus @ 2019.08.15. 21:19
@kukac:
Mindezt tökéletesen tudom, jó pár száz órám van már a játékban. Csak galu amiről és ahogy beszél, nekem úgy tűnik, a 2.0 előtti időkre emlékszik, amikor még nem volt outpost, csak area claim, tényleg le lehetett rakni a naprendszeren belül a starbase-eket, és volt egy rövid időszak, amikor tényleg volt fleet-enkénti command limit, vagy mi. Csakhogy mindez legalább másfél éve nem igaz (a 2.0 tavaly februárban jött)...
kukac @ 2019.08.15. 16:57

Mikro alatt olyan dolgokat értek, mint hogy ha akarsz építeni egy flottabázist, akkor először le kell rakni. Fejleszted, majd amikor készen van, újra fejleszted. A kattintások között hónapokat kell várni. Ez azért különösen gáz, mert nemrég (?) bevezették, hogy egy űrbázis csak korlátozott méretű flottát tud ellátni, ezért kötező lett szétszórni  csapásmérő erőt.

Mi az, hogy "le kell rakni"? És nem tudom, miféle ellátás limitről beszélsz.


Először claimelni kell egy rendszert, azzal hogy outpostot építesz benne. Fel kell fejleszteni Star Base-re, és építeni benne legalább egy shipyardot (ha többet építesz, akkor nyilván tudsz több hajót építeni egyszerre), amivel a kisebb hajókat le tudod gyártani. Aztán folyamatosan fejleszteni kell a bázist az egyre nagyobb hajók építéséhez. (Galu: az űrbázis nem ad plusz capacity-t, csak ha építesz anchorage-et is.)

Két fajta soft limit létezik, az egyik a fleet capacity, ami meghatározza hogy egy flottában mennyi értékű hajó lehet levonás nélkül, és a naval capacity, ami meghatározza hogy mennyi hajód lehet összesen extra költség nélkül. Mivel az AI elég gyenge (nem küld csapásmérőket a termelő bolygókra), ezért a naval capacity inkább alsó korlát, mint felső. Ezért is könnyű péppé verni az AI-t.
 

A DLC-ket meg nem kötelező megvenni, a tartalmuk nagy része az alapjátékhoz ingyen jár patch formájában. És biztosan nincs $100 az egész, a korábbiak már aprópénzért vannak, és nagyon gyakori a leárazás is. Sosem veszem meg azonnal én sem, várok pár hónapot / fél évet, és egy akcióban általában feleannyiért behúzható.


Ha nem leárazáskor vásárolsz, akkor most is 142 EUR (kb. 160 USD), ha mondjuk 50% leárazáskor veszed, akkor is 70 EUR, 80 USD. Annyira nem fáj, ha nem egyszerre veszed az összeset.
Petrus @ 2019.08.15. 16:13

Mikro alatt olyan dolgokat értek, mint hogy ha akarsz építeni egy flottabázist, akkor először le kell rakni. Fejleszted, majd amikor készen van, újra fejleszted. A kattintások között hónapokat kell várni. Ez azért különösen gáz, mert nemrég (?) bevezették, hogy egy űrbázis csak korlátozott méretű flottát tud ellátni, ezért kötező lett szétszórni  csapásmérő erőt.

Mi az, hogy "le kell rakni"? És nem tudom, miféle ellátás limitről beszélsz.
A DLC-ket meg nem kötelező megvenni, a tartalmuk nagy része az alapjátékhoz ingyen jár patch formájában. És biztosan nincs $100 az egész, a korábbiak már aprópénzért vannak, és nagyon gyakori a leárazás is. Sosem veszem meg azonnal én sem, várok pár hónapot / fél évet, és egy akcióban általában feleannyiért behúzható.
kukac @ 2019.08.15. 14:38

Kicsit vissza a Stellarisra. Lenne kedvetek egy co-op vagy RP játékra multiplayerben?

strato @ 2019.08.15. 13:28

Van még a Warlock: Master of the Arcane is

 

Erről valamiért most beugrott az Eador-sorozat, aminek a tagjai Steamen épp akciósak:

https://store.steampowered.com/app/235660/Eador_Genesis/

https://store.steampowered.com/app/232050/Eador_Masters_of_the_Broken_World/

https://store.steampowered.com/app/477730/Eador_Imperium/

 

Talán a középsővel játszottam is, de már ne kérdezzétek, hogy milyen volt. :)
Steamen érdemes beleolvasni mindegyiknél 10-20 játékosi értékelésbe, pozitívba és negatívba vegyesen, és az általában elég jól lefesti a teljes képet.

Selmo @ 2019.08.15. 11:37

És nincs valami kőkemény fantasy stratégia? Az Endless Legend nem igazán fantasy, nincs benne mágia. A Heroes 3 utáni részeiről nem sok jót hallottam. Régen volt a Master of Magic, az volt számomra az abszolút legjobb. Miért nem csinálnak valami hasonlót? Nem is kéne semmit nagyon variálni rajta, csak szépíteni, azt kész.

 

Az AoW sorozat pont ezt az utat követte. :D A Shadow Magic részbe több száz órát beleöltem. Csak mostanra már eljárt felette az idő. A 3. részből meg még nincs meg az Eternal Lords dlc és abban van 3 faj, így nem igazán tudok róla nyilatkozni. (20 € :he: várom a 85%-os leárazást.) A sima kampányt végigjátszottam, maga a mechanika az oké, csak a nehézség lett szar, easy-ben simán végignyomod, normálban már lehet vért izzadni. De ezt írták is, hogy a kampányt el kell felejteni, multizni kell vagy AI-k ellen menni.

Aztán ott van a Majesty sorozat, ami szintén szórakoztató volt, bár az nem körökre osztott, de a felett is eljárt az idő. A 2. része Win10 alatt pl. annyit fagyott, hogy feladtam.

Van még a Warlock: Master of the Arcane is, aminek jó az értékelése, meg meg is van, de nem néztem bele hosszabban, valami nem tetszett, amikor kipróbáltam, vagy csak nem voltam olyan hangulatban, már nem emlékszem.

strato @ 2019.08.15. 11:11

A Heroes 3 utáni részeiről nem sok jót hallottam.

 

Pedig szerintem a Heroes of Might and Magic 4-gyel és 5-tel is érdemes próbát tenni. A 4 kicsit másképp közelíti meg ugyanazt, de lehet, hogy pont azért harapsz rá, az 5 meg lényegében a 3-nak egy modernebb leképezése.

GOG-on mindkettőt rendszeresen szokták akciózni, ha nem sietsz, kivárhatod a következőt.

BePe @ 2019.08.15. 05:18

Aki anno szerette a Dungeon Keeper sorozatot, az próbálja ki a Dungeons 2-őt. Alapvetően ugyanaz a játékmenet, megfűszerezve azzal, hogy fel kell menni és ott starcraft mintájára lehet irányítani az egységeket és szétverni a jó birodalmát. Plusz az egész játék vicces körítésbe van öltöztetve. A Game of Winter DLC az sajna kötelező vétel, mert abban van az élőhalott faj, az alapban lévő horda és démonok mellé. (G2A-n általában 15 € körül meg lehet venni a complete edition-t.) Arra mindenki készüljön fel, hogy normál fokozaton is igen kemény a gép. Akinek tetszik, az beruházhat a 3-ra is, ez eléggé más mechanikával operál, de továbbra is szórakoztató és nem lett könnyebb sem. Az első részt mindenki felejtse el, a közelébe se menjen.

 

Ezt jo tudni, az elsot egy darabig probaltam, de feladtam.


ja igen... nagyon koszi a javaslatokat :)