Marcus @ 2019.11.27. 19:36
December 3-án indul az előrendelési kör (a Kickstarter támogatóknak már úton vannak a pakkok).
A YouTube-on egyébként több unpacking videó is van, illetve játszanak a Chariots of the God kalanddal is, ha valaki szeret ilyeneket nézni.
galu22 @ 2019.11.27. 19:22

más világoknál is előfordult, hogy kiadták "csak" kiegészítő formájában is más rendszerekhez. A DnD világairól nem is beszélve... Meg időnként előfordul, hogy ránézek a szabályra és amiatt elmegy a kedvem a világ olvasásától is.


Ezzel egyetértek. Nem teljesen ebből a szempontból :)

A régebbi (3E korszak) világkönyvei nekem azért nem tetszenek, mert van bennük kb. 100 oldal feat meg prestige class, amit soha nem fogok használni, akkor sem, ha egyébként a világ maga tetszene.
De például a SAvage Worlds külsős kiadványok sem tudnak attól szabadulni, hogy 50-60 oldal felesleget hozzácsapjanak az érdemi részhez. (itt előnyökről, hátrányokról, átnevezett képzettségekről, és kicsit átszerkesztett felszereléslistákról van szó általában)

Ennek a zászlóshajója a PEG "Weird Wars" sorozata. A kiadót nem hibázatom, profitorientált vállalkozás: egy ilyen kábé fele annyi erőforrás, mint egy tesztelt kaland kiadása, és nagyjából ugyanazért az árért lehet árulni.


Amúgy meg persze, igazatok van (Wisp, Galu), elismerem. Inkább arról van szó, hogy jobban szeretnék világkönyveket olvasgatni és nem beleásni magamat egy újabb bonyadológiába...


Hasonlóan érzek, bár én szabályok (és világleírások) helyett szívesebb olvasnék inkább jó kalandokat.
slaGerzson @ 2019.11.27. 13:49

Ehh, ahogy elnézegetem a Year Zero Engine játékainak ismertetőit és az alapján a rendszert, végülis jópofa, meg áramvonalas. Valamikor '94-ben kezdtem szerepjátékozni (leszámítva ugye a lapozgatós könyveket) és akkor zavart, hogy minek kell egy játék alapjai szétszabdalni külön kiadványokra, ahogy az AD&D teszi, de mostanra úgy alakult, hogy megszerettem ezt a felállást, hogy játékosok kézikönyve, kalandmesterek útmutatója és világleírás...

slaGerzson @ 2019.11.26. 12:42
Én se azt akartam mondani, hogy adjunk ki mindent ugyanaz alá, vagy hogy ne legyenek új rendszerek, mert legyenek. Sok izgi rendszer látott napvilágot. De az ismertető/beharangozó alapján ezért kár volt. Szerintem. Meg hát azt is meg lehetne csinálni, ahogy a Steve Jackson Games megvásárolta több világ a GURPS-hoz igazítását, vagy ahogy Cubicle7 kiadta a The One Ring után DnD5 alá is Középföldét a saját koncepciójuk szerint, meg más világoknál is előfordult, hogy kiadták "csak" kiegészítő formájában is más rendszerekhez. A DnD világairól nem is beszélve... Meg időnként előfordul, hogy ránézek a szabályra és amiatt elmegy a kedvem a világ olvasásától is.

Amúgy meg persze, igazatok van (Wisp, Galu), elismerem. Inkább arról van szó, hogy jobban szeretnék világkönyveket olvasgatni és nem beleásni magamat egy újabb bonyadológiába... meg lehetőleg magyarul... Aztán az is lehet, hogy ha kiadták volna DnD5 alá kiegészítőként, akkor meg azon nyávognék, hogy mért pont az alá :D :D

És hát itt van a választás lehetősége, hogy vagy kidologozom én magam (de egyedül uncsi), vagy lefordítok én egy-egy világleírást (ami nekem ötven év és közben elmegy a kedvem az egésztől, mert csömört kaptam) vagy előveszem valamelyik bézik fantazit, azt' jóvan :)

Jut eszembe, az egyik kolléga évekkel ezelőtt közzé tett itt egy saját fabrikálású Alien szerepjátékot... azzal mi lett? Meg volt ugye a Project-D... (asszem ebből is szívesen látnék csak-világkiegészítő változatot... más betűtípussal és más paragrafus stílussal ;) )

(Horror: A Delta Green is BRP-hez készült és az ingyenes "quickstart" kiadvány alapján igen jól tudott lelki traumás szabályokat hozzárakni az alaprendszerhez.)
galu22 @ 2019.11.25. 19:02

Készült még a műfajban: Starship Troopers (d20 rendszerrel), StarCraft (egy hivatalos az Alternity rendszerhez és egy rajongói a West End Games-féle D6-hoz), The Regiment (pár oldalas PbtA feldolgozás John Harpertől), Lightspeed (egy általános scifi Fuzionhoz, ami merített a Star Trekből, az Alien filmekből és mindenféle egyébből, talán még Az idő urai rajzfilmből is).

 

Tudom, vesszőparipám és talán már sokszor elmondtam, de ha egy játékhoz nem készül olyan szabályrendszer, mint mondjuk a The One Ring, ami elég eredeti ahhoz, hogy azzal együtt jelenjen meg a világ, akkor minek kitalálni egy százhuszonhetedik aligmás szabályrendszert?? Jó, tudom, részletkérdés, ne hisztizzek, haladjunk tovább...

 

 

Nem védeni akarom, de sokszor segít, ha minden össze van készítve egy kiadványba. Pl. egyszer eredetileg Conan-t akartam mesélni, amihez segítségképp megvettem a Savage Worlds alá írt Beasts&Barbarians-t. Annyira meggyőzött, hogy inkább nem Conant meséltem, hanem B&B-t. Nem kizárólag a kényelem miatt, de az is szempont v olt.

 

 

Ettől függetlenül jogos észrevétel, ha Alient szeretnék játszani Colonial Marines szemszögből, valószínűleg megelégednék a BRP-vel, és egy három oldalas háziszabály-gyűjteménnyel. (ha a horror és a klausztrofóbia lenne a fókusz, akkor már nem annyira muzsikálna jól)

wisp @ 2019.11.25. 17:00

Készült még a műfajban: Starship Troopers (d20 rendszerrel), StarCraft (egy hivatalos az Alternity rendszerhez és egy rajongói a West End Games-féle D6-hoz), The Regiment (pár oldalas PbtA feldolgozás John Harpertől), Lightspeed (egy általános scifi Fuzionhoz, ami merített a Star Trekből, az Alien filmekből és mindenféle egyébből, talán még Az idő urai rajzfilmből is).

 

Dehát ugye mindegyik egy kicsit más hangulatú az Alien filmekhez képest. Én már legtöbbször csak azon gondolkodok, hogy miért kell megint egy teljesen új, több száz oldalas alapszabálykönyv? Van benne annyi kuriózum? Nem lenne egyszerűbb egy kiegészítő kiadványt kihozni ezekből? Vagy egy olyat, amivel több ismertebb szabályrendszerhez is hozzáilleszti a világot? (Savage Worlds, Basic Roleplay, Fate Core, GURPS, Spacemaster, Stars Without Numbers, Alternity, d6 Space, Cyberpunk 2020, stb...)

 

Így is össze tudnának hozni egy vaskos kiadványt (hiszen tudjuk, hogy azok fontosak a szerepjátékosok számára, mint egy mágusnak a grimoirja...). Tudom, vesszőparipám és talán már sokszor elmondtam, de ha egy játékhoz nem készül olyan szabályrendszer, mint mondjuk a The One Ring, ami elég eredeti ahhoz, hogy azzal együtt jelenjen meg a világ, akkor minek kitalálni egy százhuszonhetedik aligmás szabályrendszert?? Jó, tudom, részletkérdés, ne hisztizzek, haladjunk tovább...

 

Nem hiszem, hogy részletkérdés vagy nyafogás, de szerintem okkal gyártanak a kiadók újabb és újabb rendszereket: mert van rá kereslet. Volt egy időben egy olyan trend, hogy mindent d20 alá adtak ki, sokan meg is csömörlöttek attól a rendszertől. A játékélményhez a rendszer is hozzátartozik (legyen egyszerű, vagy szupernehéz), és ha mindent ugyanarra a pár rendszerre adnának ki, akkor egy idő után semmi nem tudna újat nyújtani, minden új játék "csak egy újabb d6/SaWo/BRP cucc" lenne. Rendszer nélküli világkönyvet szerintem nincs értelme kiadni, főleg ma, amikor minden fiktív univerzumnak van legalább egy fandom wikije. Plusz egy ilyen könyv semmit nem nyújt a potenciálisan új szerepjátékosnak, aki joggal várja el, hogy ha fizet valamiért, azzal játszani is tudjon, és ne kelljen még beszereznie hozzá x alapkönyvet és azon is átrágnia magát.

 

Amúgy ez a játék is konverzió, a kiadó egy korábbi játékának rendszerét használja. Szerintem teljesen érthető, ha egy kiadó a saját motorjához ad ki anyagokat, és nem a máséhoz. Konkrétan ezzel a rendszerrel én sem játszanék a leírás alapján (+ nem érdekel az Alien sem) de annak örülök, hogy készülnek új rendszerek.

slaGerzson @ 2019.11.25. 15:58

Készült még a műfajban: Starship Troopers (d20 rendszerrel), StarCraft (egy hivatalos az Alternity rendszerhez és egy rajongói a West End Games-féle D6-hoz), The Regiment (pár oldalas PbtA feldolgozás John Harpertől), Lightspeed (egy általános scifi Fuzionhoz, ami merített a Star Trekből, az Alien filmekből és mindenféle egyébből, talán még Az idő urai rajzfilmből is).

 

Dehát ugye mindegyik egy kicsit más hangulatú az Alien filmekhez képest. Én már legtöbbször csak azon gondolkodok, hogy miért kell megint egy teljesen új, több száz oldalas alapszabálykönyv? Van benne annyi kuriózum? Nem lenne egyszerűbb egy kiegészítő kiadványt kihozni ezekből? Vagy egy olyat, amivel több ismertebb szabályrendszerhez is hozzáilleszti a világot? (Savage Worlds, Basic Roleplay, Fate Core, GURPS, Spacemaster, Stars Without Numbers, Alternity, d6 Space, Cyberpunk 2020, stb...)

 

Így is össze tudnának hozni egy vaskos kiadványt (hiszen tudjuk, hogy azok fontosak a szerepjátékosok számára, mint egy mágusnak a grimoirja...). Tudom, vesszőparipám és talán már sokszor elmondtam, de ha egy játékhoz nem készül olyan szabályrendszer, mint mondjuk a The One Ring, ami elég eredeti ahhoz, hogy azzal együtt jelenjen meg a világ, akkor minek kitalálni egy százhuszonhetedik aligmás szabályrendszert?? Jó, tudom, részletkérdés, ne hisztizzek, haladjunk tovább...

nod20 @ 2019.11.22. 19:15
A Leading Edge Games "szerepjátékai", szerepjáték neve ellenére, minding csak egy köret volt a Phoenix Command harcrendszerben taktikai játékot játszani. Ennek ellenére a világaik jók voltak.

A Bughunters nagy ötlet volt, ha rendszer gyenguska is.

A LEG/PCCS levelező listán az első tulajok már dicsérik az Alien RPGt.
Marcus @ 2019.11.21. 20:39

 

Egy bajom van, hogy ha jól látom, jelenleg nem rendelhető a kiadótól sem a könyv, sem semmiféle bundle (nyáron kellett előrendelni).

Elvileg dec. 11. körül lesz elérhető mindenkinek, addig a KS alapcélokat teljesítik.

 

 

Érdekes módon magyar boltot találtam, ahol előrendelhető (az 50 dollárhoz képest egész kedvező áron).

Marvin @ 2019.11.21. 20:01
Ebből önmagában még nem vonnék le nagy következtetéseket.