Raksi @ 2020.05.10. 09:58

Ha pedig valaki kiegyenlített stunt pontokat szeretne, akkor 4 kockával kell dobni, a 4. kocka a stunt kocka. Egyébként szerintem tudatosan nem így van a játékban.

Raksi @ 2020.05.09. 22:04
Nem tudom, erre gondolt-e Kaerlo, de ha ahogy írja, sok képesség van, ami csökkenti a stuntok árát, az tényleg el tudja tolni az arányokat. Ha pl. egy képesség engedi, hogy "X helyzetben +1 stuntpont, ha duplát dobsz" akkor az azt jelenti, hogy technikailag abban a helyzetben sosem fogsz egyest dobni, a hatosra meg duplaakkora esélyed van, mint az összes többi számra (mert az ötös és a hatos is hatosnak számít, feltételezve, hogy a költségek nem mennek soha hat fölé). Ráadásul a táblában, amit galu linkelt, az öt pontos stunt a legnagyobb érték, bár lehet persze, hogy vannak nagyobbak, még bele kell néznem a könyvekbe.

Igen, lehet, hogy erre gondolt. És az is igaz, hogy minél nagyobb célszámra kell dodni, annál inkább a nagyobb stunt pontokra van esély (hiszen sikert kell elérni a stunthoz). Ezt egyébként önmagában nem látom problémának. Sőt.

 

Viszont amiben továbbra sem értem Kaerlot, hogy miért írta azt, hogy ritka a stunt. Majdnem minden második sikeres próba stuntot ad.

https://scottsgameroom.com/2013/11/11/age-dice-probabilities/

 

wisp @ 2020.05.09. 12:26

 

ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et.
 

 

Ezt nem teljesen értem. 3 kockával több, mint 44% az esély a dupla dobásra. Az 1 stunt pontra pedig pont ugyanakkora az esély, mint a 6-ra. Vagy én értek félre valamit?
 

 

 

Nem tudom, erre gondolt-e Kaerlo, de ha ahogy írja, sok képesség van, ami csökkenti a stuntok árát, az tényleg el tudja tolni az arányokat. Ha pl. egy képesség engedi, hogy "X helyzetben +1 stuntpont, ha duplát dobsz" akkor az azt jelenti, hogy technikailag abban a helyzetben sosem fogsz egyest dobni, a hatosra meg duplaakkora esélyed van, mint az összes többi számra (mert az ötös és a hatos is hatosnak számít, feltételezve, hogy a költségek nem mennek soha hat fölé). Ráadásul a táblában, amit galu linkelt, az öt pontos stunt a legnagyobb érték, bár lehet persze, hogy vannak nagyobbak, még bele kell néznem a könyvekbe.

Raksi @ 2020.05.08. 22:29

ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et.
 

 

Ezt nem teljesen értem. 3 kockával több, mint 44% az esély a dupla dobásra. Az 1 stunt pontra pedig pont ugyanakkora az esély, mint a 6-ra. Vagy én értek félre valamit?
 

Kaerlo @ 2020.05.04. 18:22

Én AGE-rendszerrel kezdtem a szerepjátékosdit igazán komolyan venni. Dragon Age-t játszottam sokat. Körülbelül 1 éve volt ez, azóta feltűnt számtalan hiányossága, akárcsak  a korlátozott karakter alkotás. Illetve, bizonyos specek, képességek, varázslatok használhatatlansága. :/ A Blue Rose RPG-t próbálnám ki valakikkel, de csapatom, csak DnD akar most egy ideig.
AGE rendszerre írtam egy rövidke homemade szabályzatot, amivel orvosolni akartam a stunt hibáit. Egyes stuntok feleslegesek,  sok képesség megy arra, hogy egy-egy stunt olcsóbb lesz számodra, és ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et... Ezekre találtam ki ezt a rendszert, ami talán csak egy kicsit lassít, míg betanulja az ember néhány kör alatt.

https://docs.google.com/document/d/1bw_sh8ViJ3_iCeE_ZUbSQhoL25O5JyHPbDEwW4teYLc/edit?usp=sharing

Várom az esetleges észrevételeiteket. Jó volna ezeket valahogy feléleszteni. :)

 

strato @ 2020.04.24. 09:38

yguSmUg.jpg

Petrus @ 2020.04.24. 09:24

Hát egy olyan szép részletes ismertető, mint a Cypher Systemről volt, király lenne :)

OK, benne van a csőben. Persze nem lesz Cypher-méretű, annyi anyag azért nincs benne, de kitérek majd mindenre a DAge óta (Expanse, Blue Rose, Lazarus, Threefold is).
strato @ 2020.04.24. 08:35

És az Expanse sem maradhat ki a sorból, gondolom. :)

 

Már csak azért is, mert én például azt sem tudtam, hogy az is AGE rendszerű. :)

Raksi @ 2020.04.24. 07:57
És az Expanse sem maradhat ki a sorból, gondolom. :)
wisp @ 2020.04.24. 00:10

 

 

Amennyire emlékszem, elég alaposnak tűnt, ami most felmerült bennem a stuntok kezelése kapcsán, az egy alternatív megközelítés. Persze ha valaki írna róla ismertetőt, semmi jónak nem vagyok az elrontója, meg azóta jöttek kis más játékok is a rendszerrel, amiket be lehet mutatni :D (Én meg tervezek egy ideje írni mind az OVA-ról, mind az OpenLegendről, csak még sosem jutottam el oda)

 

Még akkor készült két rövid bemutató, amikor különálló setekre volt bontva a játék (Set 1, Set 2), és mindkét ismertető inkább csak gyorsan összefoglalja, hogy mit tartalmaz az adott set könyve, mintsem alapos ismertető lenne.

Szerintem ezek mellett simán megállná a helyét egy átfogó Adventure Game Engine ismertető cikk, ami részletesebben bemutatja a szabályrendszer, és megfelelő mértékben kitér a Dragon Age-re, a Fantasy Age-re és a Modern Age-re is.

 

(Ha már így megemlítetted, szeretettel várjuk az OVA és az Open Legend ismertetőt is. ;) )

 

 

Hát egy olyan szép részletes ismertető, mint a Cypher Systemről volt, király lenne :)

 

OVA/OL: egyelőre még NoiseEHC-t is túl régóta várom a következő adag Fate észrevétellel, szerintem ha az a projekt megvan, akkor meglátom ;D

 

 

*váratom. Kicsúsztam a módosítási időből.