Zaranassinum @ 2020.08.09. 20:51

Birbin

 

 

Amit írtál annak alapján bármilyen játékot játszhatnátok azzal a megkötéssel, hogy a hősök jelleme kizárólag jó lehet. Az ellenfeleket úgyis te állítod össze, te döntöd el mennyi csúnyaság fér bele. A játékosi oldalon a neked nem tetsző képességeket pedig simán letiltod vagy helyettesíted mással. Például D&D-ben lehetsz varázsló, de nekromancia varázslatot nem tanulhatsz. Lehetsz kalandor, de hátbaszúrás helyett keresünk neked egy másik képességet. Savage Worlds-ben átnézed a powereket és leírod, hogy nem teremthet zombit, stb.

Írsz kb egy, esetleg két oldalt a módosításokról a játékosoknak és ennyi.

 

Úgy gondolod, hogy egy létező világ és rendszer átdolgozása kevesebb időbe és energiába telne?

Maradok ennél az értelmetlenebb megoldásnál.

Birbin @ 2020.08.09. 11:17

Többen említettétek, hogy a világ azért nem izgalmas, mert mindenki jó. Ez azért érdekes számomra, mert ezen már csiszoltam. Ha megnézitek, a világ most olyan mint a valóság. Írtam, hogy vannak gonoszok és bűnözők, de a legtöbb lakos normális. 

A szűkös erőforrások tetszenek, egy éhező (vagy más kitalált szükségletet nélkülöző) világ ad inspirációt.

Tudod az a helyzet, hogy én csak a kommenteket olvastam puszta unalomból és azokra válaszoltam. A játékod nem érdekel, nem fogom elolvasni. Ez van. 

Ha a játékodban normális emberek vannak, akkor véleményem szerint fölöslegesen töltöd az idődet rendszer fabrikálásával. Tudom, hogy ezt meg én írom fölöslegesen, mert én is ilyen voltam.

Foglalkozz inkább azzal, hogy izgalmas kalandokat találsz ki. Messze többet nyer a csapatod vele.

 

Amit írtál annak alapján bármilyen játékot játszhatnátok azzal a megkötéssel, hogy a hősök jelleme kizárólag jó lehet. Az ellenfeleket úgyis te állítod össze, te döntöd el mennyi csúnyaság fér bele. A játékosi oldalon a neked nem tetsző képességeket pedig simán letiltod vagy helyettesíted mással. Például D&D-ben lehetsz varázsló, de nekromancia varázslatot nem tanulhatsz. Lehetsz kalandor, de hátbaszúrás helyett keresünk neked egy másik képességet. Savage Worlds-ben átnézed a powereket és leírod, hogy nem teremthet zombit, stb.

Írsz kb egy, esetleg két oldalt a módosításokról a játékosoknak és ennyi.

 

A szűkös erőforrásokat sokféleképpen lehet használni. A katasztrófafilmek hangulata alapján lehet ez olyasmi is, ami úgy általában gyakori, de az adott helyzetben nem áll rendelkezésre. Lovak. Kocsi. Szerszámkészlet. Megfelelő fegyver. Gyógyszer. Kötszer. Pl a fénylovagok meg akarnak menteni valakit, de a célszemély beteg és meghalhat ha nem jut időben a gyógyszeréhez. A biztonságosabb, de lassabb úton mennek, vagy a veszélyesebb, de gyorsabb úton?

Zaranassinum @ 2020.08.09. 07:33
Többen említettétek, hogy a világ azért nem izgalmas, mert mindenki jó. Ez azért érdekes számomra, mert ezen már csiszoltam. Ha megnézitek, a világ most olyan mint a valóság. Írtam, hogy vannak gonoszok és bűnözők, de a legtöbb lakos normális. Ebben már van konfliktus, hisz ezek az emberek megoldandó problémákat okoznak. A koncepció arra alapszik most, hogy ezeket a problémákat oldják meg a fénylovagok, miközben keresik a kiválasztottakat.
Ezenkívül benne van egy fejezet, ami arra ad ötleteket, hogy milyen alap problémák lehetnek. Ha valaki ezekhez még ad ötleteket azt megköszönöm.
Egy átlagos kaland 60%- ban olyan, mint egy Magus vagy Dnd kaland, csak csúnyaságok nélkül. 60%-ban!
A célközönség természetesen a baráti köröm. Azokra az alkalmakra csináltam a rendszert, mikor társasjáték helyett eszünkbe jut rpgzni.
Köszönöm mindenkinek a véleményét!
A szűkös erőforrások tetszenek, egy éhező (vagy más kitalált szükségletet nélkülöző) világ ad inspirációt.
Baka @ 2020.08.04. 09:21

Komolyabb, kimondottan felnőtteknek való játéknak talán akkor lehetne jobb, ha nem kihagyod vagy megtiltod a harcot. A "gonosz" akár akarod, akár nem, jelen van a világban, időnként sajnos muszáj vele valahogyan szembenézni, még ha nem is harccal. Jobb lehet, ha inkább kíméletlenül szembesíted a játékosokat a következményekkel. 

 

Valóban, ebben látok némi fantáziát, ha a játékosok kezét megkötik az elveik, a különböző korrupt hatalmakét viszont nem.

 

Pl. a játékosoknak úgy kell valami lovecrafti förtelmet megállítaniuk, hogy maguk nem akarnak erőszakot alkalmazni, sem elpusztítani, csak "megtísztítani", vagy elűzni. A szörnyetegnek viszont nem okoz problémát változatos módon darabokra cincálni és/vagy őrületbe kergetni a játékosokat. 

 

Ez így elég hardcore lenne, és kéne mellé egy alaposan kidolgozott hard-magic rendszer és kozmológia amiben a játékosok kreatívan megoldhatják az ilyen szituációkat (bevallom a mostani SW inkarnációt nem olvastam, lehet hogy ez már megvan).

 

Viszont a szirupos-cukormázas világleírást és a szerző célját tekintve kétlem hogy valaha is lett volna ilyen indíttatása a játéknak. Meg az is kérdés hogy ez az aránytalan kiszolgáltatottság mennyire fun hosszú távon a játékosoknak. 

Bulldy @ 2020.08.03. 21:02
Nem érdemes beidézgetni az Ó- és Újszövetséget, nem azok világán alapszik a játék.

Simán lehet, hogy a Zaranassinumban élőknek nincs eredendő bűne, így tényleg jó emberek, lények. De az szerintem belefér, hogy valami külső erő meg akarja fertőzni a tiszta világot és az ellen harcolnak a JK-k. Kicsit úgy, mint a Katica és Fekete Macska c. mesében, ahol a főgonosz az éppen negatív érzelem hatása alatt álló, de amúgy jószándékú, ártatlan embereket ront meg az árnypillangóival.

Bulldy
Scam @ 2020.08.02. 19:20
Rendkívül érdekes olvasgatni ezt a fórumot és a véleményeket.

Zaranassinum: tetszik a bátorság és lelkesedés, amivel a témához nyúltál. Nemigen láttam még hasonló játékot sem, ne hagyd magad elkedvteleníteni. ;-)

A hozzáállásokat nézve azt gondolom, két világnézet csap itt is össze. Az egyik az Ószövetség: fogat fogért, Jahve legyűr mindenkit, ebbe pacifizmust nekem már cipőkanállal kell beletuszkolni. Egy meredek ugrással ide sorolnám a tudományos materializmust is, ami szerint bármiben hinni, ami jelenlegi gépeinkkel nem mérhető, ostobaság. Eszerint ez a "darab hús" vagy és a rátermettebb éli túl. A logikus következtetés: ragadj meg minden alkalmat, hogy neked jobb lehessen. Megértem, mivel a világ nagy része erről szól, és én is innen jövök. Nekik ha megfeszülsz, sem fog tetszeni ez a játék: nincs benne "igazi győzelem", másokat megölni vagy uralni nem lehet benne.

Ezzel áll szemben szerintem a legtöbb vallás, beleértve az Újszövetséget is. Eszerint ez a világ inkább egy "játszótér", és te csak ideiglenesen vagy ebbe a testbe zárva, hogy megtanulj élni a képességeiddel és megtapasztald a tetteid következményeit, akár miután visszatértél. Megteheted, hogy uralsz vagy kihasználsz másokat, de ezzel lényegében magadat bántod. Csak ha túllépsz a materializmuson, nyer valódi értelmet a "ne öljd" és "tartsd oda a másik orcád is".

Valahol a kettő közt lebeg rengeteg ember, aki nem azért lett vallásos, mert ezt így gondolja, hanem mert "nekem ezt mondták".

A te játékodnak szerintem két célközönsége van, a gyerekek, és akik tényleg komolyan gondolják ezt a "vallásos" világnézetet. Ennek megfelelően talán érdemes is lehet szétválasztani a "nehézséget".

Gyerekeknek, ifjúsági játéknak tökéletes, amit elképzeltél, gyakorlatilag a kooperatív társasjátékok hozzáállását ülteted át szerepjátékba. Arra, hogy ezt hogyan tedd minél érdekessebbé tenni a fiataloknak, legtöbbet talán maguk a gyerekek fognak tudni elmondani neked. ;-)

Komolyabb, kimondottan felnőtteknek való játéknak talán akkor lehetne jobb, ha nem kihagyod vagy megtiltod a harcot. A "gonosz" akár akarod, akár nem, jelen van a világban, időnként sajnos muszáj vele valahogyan szembenézni, még ha nem is harccal. Jobb lehet, ha inkább kíméletlenül szembesíted a játékosokat a következményekkel. Például úgy, hogy jellemük egyre gonoszabbra torzul és elkezdik elveszteni fénylovag képességeiket. Vagy pedig legközelebb nekik kell ugyanezt elszenvedniük másoktól, ahogy a világ előbb-utóbb visszatükrözi rájuk mindazt, amit ők a világnak mutatnak, egyfajta "karma" szabályt adva a játékhoz.

Hogy ebből bármi jó ötlet-e egyáltalán, és főleg hogyan kell ezt játékszabályokba illeszteni, a Te dolgod eldönteni. Talán nem kapcsolódik szorosan, de a felnőttes változathoz ihletként ajánlanám a Codex szerepjátékot, abból is főleg a Grimoire cimű kiegészítőt, amennyiben bármelyik hozzáférhető még manapság.

Sok sikert a játékhoz.
Birbin @ 2020.08.02. 16:20

Kihagytam még azt a láncszemet, azt az ugrást, ami elvezetett a kora keresztényi katonák mentalitásától a középkoriakig. Vagyis a római katonák szerint a császár avagy az ország ellenségeit oké ölni, de keresztényeket és ártatlanokat nem, ezzel szemben az érett középkorban, sőt már a koraiban is keresztény királyságok simán háborúztak egymással különösebb probléma nélkül.

A kettő elég távol áll egymástól.

 

Birbin @ 2020.08.02. 12:46

A zsidóknak nem volt problémájuk a háborúzással. Hogy ezt miképp egyeztették össze a Ne ölj paranccsal, azt nem tudom, nem is izgat. A korai keresztényeket amikor arénába vetették meghalni, akkor megtagadták, hogy fegyverrel harcoljanak. Azaz ők komolyan vették azt, hogy ha megdobnak kővel dobd vissza kenyérrel, avagy Ne ölj.

Abban tévedtem, hogy a hadakozás elfogadása sokkal korábban történt. Ennek nem biztos, hogy köze van az igazságos háborúhoz, mert annak a fő vagy első (?) propagálója, Hippói Szent Ágoston 354-ben született. Ugyanakkor a thébai légió mártírjai már 290 táján úgy nyilatkoztak, legalábbis a hagyomány szerint, hogy nekik oké a császár ellenségei ellen vonulni, de keresztényeket és ártatlanokat nem fognak ölni. https://archiv.katolikus.hu/szentek/0922.html

Mindamellett az is kérdéses nekem, hogy ezek a thébaiak egyáltalán hogy lehettek katonák, mert akkoriban rengeteg keresztény lett mártír pusztán azért, mert nem volt hajlandó áldozni az istencsászárnak, és ez katonaként kötelező volt. Ha a császárnak áldoz, akkor az első parancsot tagadja meg. Amire valamiért már nincs föloldozás? Hát bonyolult ez kérem. 313-tól legális a kereszténység.

 

Hogy a játékhoz valami értelmeset is írjak, talán a katasztrófafilmek jelenthetnek egyfajta kiutat az érdekes játék irányába. Ott mindenki lehet jó, a konfliktus az elromló gépek vagy a rossz idő (vulkán, árvíz) miatt van, izgalmas lehet talán időben megszerelni ezt-azt, fölmászni dolgokra, de több feladatot is meg kell oldani és közben kinyomozni hibákat vagy menekülési útvonalakat. A problémák egyik forrása pedig a szűkös erőforrások.

Másik lehetőségként pedig ajánlom a Dishonored játékokat. Ott ugyan nem szentek a világ lakói, hanem emberek, de a konfliktusokat meg lehet oldani ölés nélkül is. Ugyan ehhez mágiát használnak, ami keresztény számára tiltott, de a 2-esben van opció rá, hogy mágia nékül is végig lehessen vinni a játékot. Ha érdekel erre keress rá: dishonored non lethal gameplay vagy dishonored 2 non lethal gameplay.

 

Baka @ 2020.08.02. 08:36

Birbin:

 

Köszi a linket, van pár érdekes cím az oldalon amit jó lesz elolvasnom.  :sor:

 

Viszont valamit nem értek:

 

Az általad linkelt cikkben még a legidealistább történész szerint is kb. száz év alatt (Krisztus halálától Konstantin uralmáig) megtörtént az átállás a krisztusi pacifizmusból a „just war” elv elfogadásáig. Ezt amúgy legitnek tartom, logikus.  

 

Namost kérlek javíts ki ha félreértek valamit, de amikor mi pl. a középkori mentalitásra hivatkoztunk, ami felölelt kb. ezer évet, és amikor Krynn az ószövetségi dolgokra hivatkozik (ami szintén legyen kb ezer év), arról  azt mondod nem tükrözik igazán hogy a keresztények/zsidók hogy álltak a parancsolathoz és a háborúhoz, ellenben az általad hivatkozott bő száz évig tartó átmeneti korszak igen? :titok:

 

Garaboncias @ 2020.08.01. 18:16
Egyébként a legtöbbször azzal vágták el a gordiuszi csomót, hogy ugyan bűn ölni, de az anyaszentegyház, ugye, feloldozást adhat alóla.